Sunday, June 8, 2008

Kekanda Di Dapur (Kejap je)


Ayam ni kekanda nak masak..dah sembelih..hensem kan?



"Apasal ko tak masak hari ni?kan jadual masak dah buat?".."tak sempat arr..aku nak pikse!"."Orang lain pikse gak badol!!!..jangan bergaduh,masaalah anda boleh diatasi.Mudah..cepat..sedap dan menarik..ini lah tema yang kekanda bawa utk resepi bulan ini.AYAM KORKOUM (KUNYIT)


BAHAN-BAHAN:

1.Beberapa ketul ayam
2.Sedikit serbuk kunyit
3.Bawang putih
4.Bawang besar
5.Garam

CARA:

1.Gaul ayam dengan serbuk kunyit dan bawang putih yang telah ditumbuk.
2.Panaskan sedikit minyak masak,setelah itu masukkan ayam yang telah digaul tadi.kecik kan api dan tutup kuali anda.Biarkan seketika sehingga ayam benar-benar masak.
3.Kemudian masukkan hirisan bawang besar dan garam secukup rasa.Kita akan dapat saksikan masakkan kita berkuah hasil dari gorengan ayam yang kita tutup.
4.Cepat..Sedap..Mantap..Ringkas..Jangan malas masak yer adinda...jumpa lagi..n.

Wednesday, June 4, 2008

WHEN THE FUEL PRICE INCREASED

video


ARE WE READY TO FACE THIS SITUATION? WHILE MALAYSIA (OUR LOVELY COUNTRY) IS MORE PROGRESSIVE AND SUCCESSFUL THAN THE OTHER COUNTRIES,THAT THEIR FUEL PRICES ARE CHEAPER THAN US...THINK ABOUT IT!!!


Tuesday, June 3, 2008

WHEN U MISS SOMEONE


وانا بين أديك تهت في مكاني ونسيت معاك عمري وزماني والوقت فات وياك ثواني قربني ليك سبني أعيش أحساسي بيك

بتحدى العالم كله وانا وياك وبقول للدنيا بحالها ان انا بهواك وانت حبيبي وقلبي وروحي معاك قربني ليك سبني اعيش احساس هواك

انا عشقي ليك عشق القمرللنجمة والليل والسهر وشوقي ليك فوق الخيال فوق احتمال كل البشر من يوم لقائك حلوة الحياة

بتحدى العالم كله وانا وياك وبقول للدنيا بحالها ان انا بهواك وانت حبيبي وقلبي وروحي معاك قربني ليك سبني اعيش احساس هواك

اتحدى بيك كل الوجودوياك اكون او لا اكون انا مش حعيش من غير هواك انا قلبي عاشق للجنون من يوم لقائك حلوة الحياة


بتحدى العالم كله وانا وياك وبقول للدنيا بحالها ان انا بهواك وانت حبيبي وقلبي وروحي معاك قربني ليك سبني اعيش احساس هواك

Monday, June 2, 2008

20 makna yang tersirat di sebalik 'Kentut '


  1. Tidak jujur - orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.
  2. Bengap - orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.
  3. Berwawasan - orang yang tahu masa yang terbaik untuk kentut.
  4. Sengsara - orang yang ingin kentut tapi tidak boleh kentut.
  5. Misterius - orang yang mencari mana datangnya kentut itu.
  6. Gugup - orang yang tiba-tiba terkentut bila disergah.
  7. Percaya diri sendiri - orang yang melepaskan kentutnya dengan bunyi yang amat lantang.
  8. Sadis - orang yang kentut dalam saratoga dan terus dikibaskan baunya.
  9. Pemalu - orang yang kentut tidak berbunyi tetapi risau orang lain terbau kentutnya.
  10. Startegik - orang yang menyembunyikan bunyi kentutnya dengan ketawa terbahak-bahak agar orang lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya.
  11. Bodoh - orang yang kalau abis bau kentutnya tetapi masih mencari-cari bau kentutnya.
  12. Pelik - orang yang boleh mengeluarkan kentut apabila disuruh.
  13. Bongkak - orang yang sering mencium kentutnya sendiri dan bercerita akan keharuman kentutnya.
  14. Ramah - orang yang tidak kisah mencium kentut orang lain.
  15. Mengambil kesempatan - orang yang suka kentut bila berkumpul dengan rakan-rakan.
  16. Jujur - orang yang mengaku kalau abis kentut.
  17. Pintar - orang yang menghuraikan kandungan bau kentut orang lain.
  18. Kelakar - orang yang bila ketawa sambil terkentut.
  19. Romantik - orang yang kentut bunyinya mendayu,berirama merdu dan membuatkan orang lain jatuh cinta padanya.
  20. Panas baran - orang yang mudah marah bila terbau kentut walaupun kentutnya sendiri.

Sunday, June 1, 2008

المصطلاحات المعاصرة

  1. Boikot المقاطعة
  2. Egoisme الأنانية
  3. Maksimum الأقصى
  4. Minimum الأدنى
  5. M.O.U المعادلة
  6. Optimis التفاؤل
  7. Praktikal التطبيق
  8. Propaganda الدعابة
  9. Tragedi المأساة
  10. Vasimistik التشاؤم
ُ